HTML

La Casa Bonita

Friss topikok

Végre! Berendezés! Kezdőőőődik...

2014.09.27. 16:41 candyperfumegirl

Annyira vártam, hogy megírhassam ezt a postot, mert ez már egy egészen kellemes és kreatív időszak. Ott vagyunk ugye, hogy megvan a keret, az üres vászon, és ki kéne tölteni valami tartalommal. Itt álljunk meg egy pillanatra, mert bármennyire is tele van az ember ötletekkel meg fantáziával, a kreativitás meg szinte kirúgja a ház oldalát (no pun intended), vannak azért persze itt is nehezítő tényezők.

lakberendezes01.png

 

Először is hiába volt nekem teljesen határozott elképzelésem, hogy milyen stílusban szeretném berendezni a lakást, ha a Magyarországon található bútor- és lakberendezési áruházak kínálata az 1993-as divatot és ízlésvilágot tükrözi. Hallelluja az Ikeának és a Butlersnek, hogy nem dobozokból élek. De nem, ezen most el akarok időzni egy kicsit. Miért olyan a bútorkínálat, amilyen? Csak a jaquard meg bársonykárpit, és intarzia, faerezetet imitáló matricával ragasztott bútorlap, itt egy csavarás-faragás, ott egy kárpitozott részlet, egy kis ív, még egy kis faragás, ne legyen már unalmas, és minden csak BARNA, BARNA, BARNA. (esetleg bézs és mustár, hiszen ez együtt olyan szép!) Ha a boldog békeidők vidéki kúriáit akarjuk berendezni, miért is ne, na de mindez kétezertizennégyben???

exp02.png

És ha valami véletlenül nem mamis-régies súlyos fa, akkor csakis ócska, űbergagyi műanyag lehet? Tényleg ez a közízlés? OK, most némileg sarkítottam a dolgot (de nem, azért annyira nem), de ha az én elképzelésem a stílusról EZ, akkor számomra tényleg két lehetőség maradt a magyar bútorpiacon, és az egyik (az egyedi tervezésű vagy dizájner bútor) ugye alapból ki van zárva, akkor tényleg csak a svéd minimál marad - ami legalább megfizethető. (Egyébként ma is voltam az Ikeában, és mint mindig, tömegnyomor – miközben az összes többi megfizethető bútoráruház kong az ürességtől. Talán nem én vagyok az egyetlen, akinek nem az a lakberendezés csúcsa, ha a karnison is aranyozott puttók díszelegnek?) Illetve kirakatnak ott van a Max City, ami arra nagyon jó, ha egy kis zavartalan nyugalomra vágyik az ember, olyan sétára, ahol nem jönnek szembe mindenféle zavaró idegenek, és még szép dolgok közt is vagyunk. Meg legalább megtudtam, honnan rendezték be a Korda villát. A perzsaszőnyeg lerakatok mellett azért van ott 2, azaz KETTŐ egészen használható design lakberendezési bolt, is, de inkább apróságok beszerzésére, mert a bútorok ott megfizethetetlenek.

ikea01.png

 

Másodszor van az úgy, hogy az a vászon annyira nem is üres, mint gondoltam. Na ez az én esetemben különösen érdekes, mert nem véletlen akartam új építésű lakást. Amibe nem nyúlt még bele valami kivételesen elkúrt ízlésű hobbi-lakberendező, a falak is fehérre vannak festve, akkor nagy baj nem lehet, igaz? Hmm. Ahogy észrevettem, új építésű lakásokat rendre úgy próbálnak értékesíteni, hogy azok már eleve burkolva és/vagy részben bútorozva vannak. MIÉRT? Azon túl, hogy nyilván jó ez a haver bútorkészítő meg burkoló cégnek, azért is, mert az emberek nagyrészének rohadtul nincs képzelőereje. Ha egy bemutatott lakás így néz ki, el nem tudják képzelni, hogy ezt lakhatóvá lehet tenni. Ezért sokan azt csinálják, hogy a tehetséges és hozzáértő kollégák az építési cégnél szépen kiválasztják előre a burkolatokat, és azokat jó előre le is rakják, hogy mutogatni lehessen. Jártam olyan újépítésűben, ahol áram még nem volt bevezetve a lakásokba, és az átadás sem volt várható fél éven belül, de parketta, fürdőszobai és konyhai burkolat már precízen le volt rakva. És amikor az értékesítő hölgy büszke mosollyal szélesre tárta a WC ajtaját, ahol feltárult előttem valami bézs-narancs virágmintás óborzalom, konkrétan visszahőköltem. És ami a legjobb volt, hogy NEM ÉRTETTE, hogy számomra ez mennyit levon a lakás értékéből, és mindezt csupa nagy betűvel fogom felírni a lakáshoz a KONTRA oszlopba. (igen, voltak pro-kontra listáim minden megtekintett lakásról) Amikor pedig kértem, hogy olyat mutasson, ami vagy nincs még burkolva, és a jövendőbeli tulajdonos beleszólhat a burkolatok kiválasztásába (na olyan nincs), esetleg olyat, amiben sem a barna sem a bézs árnyalatai nem szerepelnek, végképp system failure volt. Newsflash ingatlanosoknak: AZ EMBEREK ÍZLÉSE KÜLÖNBÖZŐ.

ms02.png

Igen, az én lakásomban is benne volt a konyhaszekrény és a fürdőszobai meg a WC-ben levő burkolat. (de hisz ez nagyszerű, hiszen kinek lenne kedve azzal szarakodni, hogy megválassza a vadonatúj saját lakása külsejét nagyban meghatározó elemeket, igaz?) De végül a lakás árában benne foglalt BARNA ajtós konyhaszekrényt elfogadtam, arra már úgyis van ötletem, hogy lesz belőle nekem tetsző bútor, a szintén készen kapott fürdőszobai burkolattól sem fordul fel a gyomrom, padlólapot pedig nagyon sok és nagyon fárasztó alkudozás után (nem akarjátok tudni) sikerült elérnem, hogy én választhassak, így az adott körülmények között erőteljes WIN szituácó kerekedett ki a dologból.

DE. Amikor kiderült, hogy a lámpákat nem lehet oda rakni, ahova szeretném, mert a lakás tervezője (???) azt máshogy gondolta. Azon a ponton pár évet öregedtem. Helyzet: ahhoz, hogy az étkezőasztal pont oda kerülhessen, ahova szerettem volna, és meg is lehessen világítani, azzal kellett kezdeni, hogy szétverettük a plafont egy kb. 2,5 méteres szakaszon, hogy át lehessen oda vezetni a lámpa kábeleit. Ahelyett, hogy oda tettem volna az étkezőasztalt, ahova a tervező megálmodta, vagyis a közlekedőszakasz kellős közepére, hogy minden egyes szobába és/vagy konyhába való belépéskor át kelljen esni rajta. Úgyhogy jött szakember a legnagyobb ütvefúróval, amit valaha láttam. Vakolat, beton, faldarabok, bazinagy kavicsok röpködtek az egész lakásban (kicsi a lakás, úgyhogy bőven jutott belőlük mindenhova), fél nappal azután, hogy ünnepélyes keretek között, egy üveg aranycsillámos pezsgő (nem vicc) kíséretében átvehettem a csillivilli vadiúj lakást. Ezt az állapotot nem fotóztam le, mert ezt az egészet kibírtam röhögés nélkül, de valahogy így festett a csodás új lakásom egy fél napig. Végül az így keletkezett vágatban lett átvezetve a kábel, és kivezetve ott, ahol szerintem a lámpának a helye volt, majd visszafalazva, vakolva, festve, simítgatva, hogy láthatatlan legyen. Ahogy most felnézek a plafonra, meg nem lehet mondani, hogy ott húzódott a nagy józsefvárosi törésvonal még pár hónapja, és mindenképpen megérte megcsináltatni, de amin én kiakadtam, hogy mi az, hogy ezt valaki más eldöntötte helyettem, amikor akár meg is kérdezhették volna, hova kérem kivezetni a hülye lámpákat. (volt rá idő bőven, még mielőtt) Az eset amúgy arra jó volt, hogy összehaverkodtam a villanyszerelővel, aki aztán mindent megcsinált, amit meg kellett a lakásban, és bármikor hívhatom. Bár a hetvenes szerelőbácsinak sziával köszönni - ahogy kérte - még mindig nehezemre esik.

toss01.png

Harmadszor pakolni kéne valahova, mert CUCC az van dögivel. Pedig kíméletlenül selejteztem, egyetlen 2010 előtti divatlap sem jött át velem (az önmegtartóztatás ritka diadala), és a csupa flitterrel borított táskáktól is megváltam. Ez a selejtezés egyébként meglepően üdítő tud lenni, most, hogy már telepakoltam az összes szekrényemet, lehet, hogy ideje lenne megismételnem. De vissza oda, hogy ott tartottam, hogy annak a cuccnak hely kell, mert ki nem állhatom azt, amikor minden lehetséges felületről táskák, ruhadarabok és kendők lógnak, nincs olyan vízszintes felület a lakásban, ahol ne lenne legalább egy Vogue és egy hajcsat, és egy helyben toporgok folyton, hogy hova tegyem le egy pillanatra a kezemben levő kávéscsészét. A rendetlen természetemen változtatni nem tudok (de, csak jobban kéne akarni, pl. most is pakolni ahelyett, hogy ezt írom...), úgyhogy elhatároztam, hogy annyi tárolóhely lesz a lakásban, hogy az összes szirszart el lehessen tültetni szem elől, és nem lesznek tele a polcok sem fölösleges biszbaszokkal. Úgyhogy jöhetett a mennyei bútorbeszerezési körút, amit alapos kutatómunka előzött meg...na erről fogok írni legközelebb.

Szólj hozzá!

Címkék: kezdetek problémák lakás bútor lakberendezés berendezés WIP bútorkínálat

A bejegyzés trackback címe:

https://lacasabonita.blog.hu/api/trackback/id/tr696736719

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása